All Blogs

Blogs
Fékek
 7 November 2022

A megfelelő fékhatást a különböző kézifék, lábfék és mágnesszelepek mellet ABS szenzorok és ABS elektronika biztosítják.


- Lábfék-szelepek: Feladatuk a járművezető által vezérelve az üzemi fékkörök működtetésével a jármű fékezése.

- Fékkamra: A primer, illetve szekunder teret egy vászonbetétes gumimembrán választja el. A primer térbe juttatott sűrített levegő a membránt a szekunder tér irányába elmozdítja, és egy tányéros rudazat segítségével a kerék-fékszerkezetet működésbe hozza. Alkalmazása: üzemi fékrendszer. Gyakori méret: 16”, 20”, 24”.

- Kézifék-szelepek: Feladatuk a jármű álló helyzetben történő rögzítése. Az üzemi fékkörök meghibásodása esetén vészfékezésre is alkalmas.

- Kombi henger (rugóerő-tárolós fékhenger): A fékkamra és a rugóerő-tároló henger összeépített változata. A fékkamra az üzemi fékrendszert hivatott működtetni, míg a rugóerő-tárolóban lévő spirálrugó ereje biztosítha a rögzítőfék működését.

- Légrugó-szelepek: Feladatuk légrugó alkalmazása esetén a jármű terhelésétől függően a légrugóban lévő levegő nyomásértékének szabályozása.

- Nyomáshatároló szelepek: Feladatuk a megfelelő nyomásértékek behatárolása az üzemi nyomásértéktől alacsonyabb nyomást igénylő részegységek számára.

- Relészelepek: A munkahengerek közelébe helyezik el őket, ezért pneumatikus vezérléssel tudják biztosítani a fékezéshez szükséges mennyiségű és nyomásértékű levegőt. Ezzel nagy mértékben lehet csökkenteni a fékezési késedelmet.

- Fékerő-szabályzó: A jármű terhelésétől függően különböző sűrített levegő nyomást biztosít a kerék-fékszerkezetek működéséhez.

- Pótkocsi vezérlőszelepek: A vontatójárműveken vannak elhelyezve, azok fékezésével összhangban végzik a pótkocsik fékezésének vezérlését.

- Pótkocsi fékezőszelepek: A pótkocsikon vannak elhelyezve, a szerelvény fékezése során biztosítják a pótkocsi fékezését. A szerelvény szétválasztása esetén az álló helyzetben történő rögzítést is biztosítják.

- ABS elektronika: Az ABS szenzorok által közvetített információ alapján vezérli az ABS mágnesszelepet, hogy milyen mértékű nyomás érkezzen a fékező munkahengerekbe, ezzel megakadályozza fékezés közben a kerekek megcsúszását.

- ABS szenzorok: A futóműre felszerelve a póluskerék segítségével érzékelik a kerék forgási sebességét, illetve a forgási sebesség változásait. Ezeket a jeleket továbbítják az ABS elektronikájának, ami vezérli a mágnesszelepek működését.

- Mágnesszelepek: A szelepekbe elektromágnesek vannak integrálva, melyek vezérlésével működtetik a szelepeket.

- EBS modulátorok: Az elektronikus fékrendszerek esetén vezérlés alapján biztosítják a kerék-fékszerkezetek működéséhez szükséges különböző nyomásértékeket. (1, illetve 2 körös megoldások)

- ELC szelepek: Elektronikus fékrendszerek esetében elektronikus vezérléssel biztosítják a szükséges fékszabályzást.

- ECU vezérlések: Az elektronikus fékrendszerek esetén az elektronikus vezérlőegység, szenzorok (jeladók) által közvetített adatok alapján beavatkozik az egyes részegységek működésébe.

- Tárcsafék féknyergek: A kerék fékszerkezet a kerékagyra szerelt féktárcsából és a futóműre szerelt féknyeregből áll. A féknyergek úszónyerges kialakításúak. A működtető fékkamra felszerelésétől függően megkülönböztetünk axiális-, illetve radiális kivitelt. A fék utánállítás automatikus.

Típusai: első generációs SB osztott házas nyeregszerkezet, második generációs SN monoblokkos nyeregszerkezet.


Az SB5…/ SN5… könnyű tehergépjárművek számára 17,5“- os keréktárcsa átmérőhöz.

Az SB6…/ SN6… közepes tehergépjárművek számára 19,5“- os keréktárcsa átmérőhöz.

Az SB7…/ SN7… nehéz tehergépjárművek számára 22,5“- os keréktárcsa átmérőhöz.


Az SK7… speciális kialakítás a pótkocsi alkalmazás számára.


- Kipufogó fék: Használatakor a pneumatikus kapcsolószelep és a munkahenger segítségévela befecskendező szivattyút „null-töltésre” állítja, és a kipufogó csőben külön munkahengert működtetve a kipufogó-gáz áramlását egy beépített pillangószeleppel elzárja.

- Munkahengerek: Sűrített levegővel működtetett pneumatikus hengerek, például kerék-fékrendszert működtető munkahengerek pótkocsikon, töltés-lehúzó munkahengerek, stb.

- Kuplung rásegítők: A hidraulikus munkahenger működtetését a sűrített levegő igénybevételével segítik.


Blogs
Sűrített levegőt előállító és előkészítő részegységek
 7 November 2022

Sűrített levegőt előállító és előkészítő részegységek több feladatot látnak el. Típusai lehetnek a kompresszorok, nyomásszabályzók, fagyvédő szivattyúk és Olaj- és vízleválasztás.


Kompresszorok: Feladatuk a fékrendszerek igényeinek megfelelő mennyiségű és nyomásértékű sűrített levegő előállítása. Generációktól függően különböző meghajtásúak, teljesítményűek és vézérelhetőségűek lehetnek (szelepvezérlés funkció: ESS, meghajtásvezérlés integrált tengelykapcsolón keresztül: LS39.. széria)

Nyomásszabályzók: Feladatuk a fékrendszerek igényeinek megfelelő nyomásérték intervallum biztosítása. A ki- és bekapcsolás közötti időben regenerálást vezérelnek. Vezérelt részegységek például a légszárítók, a szelep-vezérelt kompresszorok és a kompresszor meghajtását működtető tengelykapcsoló. A nyomásszabályzók nyomásértékeit csak kis mértékben lehet beállítással módosítani.

Típusai: BR…. különálló beszereléssel, légszárítókba integrált (kivéve LA67..), EAC elektronikus levegő-előkészítő berendezésbe integrált.

Fagyvédő szivattyúk: Feladatuk fagypont alatti külső hőmérséklet esetén speciális fagyvédő folyadék bejuttatása a légfék-rendszerbe.

Típusai: LA1100 (kézi működtetésű), LA41.. (automatikusan a nyomásszabályzó működése vezérli).

Olaj- és vízleválasztás: A sűrített levegőből kondenzációval  részben kiválasztja a vizet és olajat, valamint egyéb szennyező anyagokat, ezzel csökkenti a légfék-rendszer elfagyásának valószínűségét.

Típusai: LA4203 SICCOMAT (Régi generációs megoldás, regenerálását a nyomásszabályzás folytán a nyomócsőben bekövetkező nyomáscsökkenés biztosítja.), LA67.. légszárítók (A szűrőpatronban lévő szilikagél a vizet leköti, az olaj egy része is lecsapódik, ami csökkenti a víz leválasztásának hatékonyságát, ezért külön olajleválasztót is beépítenek. A regenerálást külső nyomásszabályzó vezérli.), LA6… és LA8… integrált nyomásszabályzóval ellátott légszárítók (Az LA62.. és LA82.. légszárítók regenerálását az integrált nyomásszabályzó vezérli a beépített regeneráló tartály segítségével. Az LA60.. és LA80.. regenerálását az integrált nyomásszabályzó vezérli időkapcsoló segítségével, a szükséges levegőt a rendszerből veszi.)

ZB4… négy- vagy többkörös védőszelepekkel integrált légszárítók: Feladatuk a levegő előkészítésén túl a légfék-rendszer köreinek megfelelő sorrendben és nyomásértékkel történő feltöltése.

Az AE4… négy- vagy többkörös védőszelepeket külön, vagy a légszárítóra szerelve is alkalmazzák.

OSC olaj- ás vízleválasztásra alkalmas légszárító szűrőpatronok: A hagyományos szűrőpatronok helyett is beépíthetők, ebben az esetben nem kell külön olajleválasztót alkalmazni a légszárítók előtt.

Típusai: K039453 M30x1,5 bal menetes (max. 14 bar)

K039454 M30x1,5 jobb menetes (max. 14 bar)

K039455 M41x1,5 jobb menetes (max. 14 bar)

EAC elektronikus vezérlésű sűrített levegő előkészítő egység: Kizárólag OSC olaj- és vízleválasztásra alkalmas szűrőpatronnal szerelik. Tartalmaz minden a működéshez szükséges érzékelőt, elektromágneses- és pneumatikus szelepet.


Az EAC elektronika által ellátott feladatok:

a sűrített levegő nyomásának szabályozása,

egymástól független, különböző nyomású körök létrehozása,

teljes körű levegő-előkészítés,

a kompresszor vezérlése a gépjármű pillanatnyi üzemállapotának figyelembe vételével.


Blogs
KNORR Termékek
 7 November 2022

A KNORR-Bremse a világ egyik legnagyobb, meghatározó fékszerelvény-gyártója. A haszonjármű gyártók szinte teljes körének beszállítója. Ez azt bizonyítja, hogy termékei kiváló minőségűek és megbízhatóak. Folyamatos fejlesztésekkel eleget tesznek a járműgyártók és a hatóságok elvárásainak. A pótalkatrész piacon megjelenő termékeik azonosak az első beépítésre szállított alkatrészekkel. A KNORR termékek – gyártói információk alapján – széles körben tudják helyettesíteni a versenytársak termékeit. A pótalkatrész piacon „KNORR márkakereskedő” hálózaton keresztül forgalmazzák a részegységeket, melynek meghatározó tagja a Prim-Vol Trade Kft. A kft megfelelő szakmai információkkal és jelentős raktárkészlettel rendelkezik, így rövid határidővel tudja kielégíteni a vevői igényeket. Kiemelt szerződéses partnerei részére bizományos árukihelyezést tud biztosítani.